constructii cristian cultura geografie mihai viteazu monument muzeul de arta panorama tampa piata unirii piramide poarta ecaterina poiana drester rasnov top transilvania trasee trasee turistice

Autostradă în jurul Braşovului!


Ocolitoarea va fi finalizată în cel mult un an şi jumătate şi va fi o adevărată autostradă, cu zonă mediană de delimitare a sensurilor de circulaţie. Contractele de finanţare au fost semnate săptămâna trecută şi se va lucra în paralel: construire tronson I şi III, dublare tronson II – în total 19,5 kilometri

Toată ocolitoarea municipiului Braşov va fi realizată pe profil de autostradă, cu două benzi pe sens, despărţite de o zonă mediană, cu parapeţi. Iar acest lucru îl vom avea în cel mult un an şi jumătate. Realizarea primului şi celui de al treilea tronson al ocolitoarei va începe în cel mult o lună, iar până la jumătatea anului va începe şi dublarea celui de al doilea tronson al ocolitoarei. Toate aceste lucrări sunt realizate de Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Finanţarea pentru întreaga lucrare este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial Transport.
Contractele de finanţare au fost semnate săptămâna trecută, iar în maximum 30 de zile trebuie predate amplasamentele firmelor care vor executa lucrările. Licitaţia pentru primul tronson a fost câştigată de firma Alpine, iar pentru cel de al treilea tronson de către Vectra Service. Împreună, cele două lucrări se ridică la valoarea de 61 de milioane de euro. Aceste două lucrări se vor executa în paralel şi au termen de finalizare 12 luni, respectiv 15 luni de la începerea lucrărilor.
Pentru dublarea celui de al doilea tronson, CNADNR a preluat toată documentaţia şi va declanşa licitaţia în foarte scurt timp. Costul estimativ al lucrării este de 17 milioane de euro şi va fi finalizată odată cu celelalte două tronsoane. În România, doar Sibiul mai are o astfel de ocolitoare, cu profil de autostradă. „Am reuşit să degrevăm bugetul local de costurile necesare realizării acestor lucrări de maximă importanţă pentru oraş. Peste un an şi ceva nu vom mai avea trafic greu prin oraş, ceea ce este o mare realizare pentru Braşov”, ne-a declarat primarul George Scripcaru.

Tronsonul I va avea 7,2 kilometri
Primul tronson al ocolitoarei va fi prelungit până la intersecţia cu DN 11, la sensul giratoriu de unde porneşte cel de al doilea tronson. Astfel, după cum ne-a explicat Liliana Horga, director executiv adjunct al Direcţiei tehnice din cadrul Primăriei Braşov, de la kilometrul 2+100m traseul va ocoli halda de gunoi, va intersecta DJ 103A Braşov – Tărlungeni, va continua prin spatele CET cu un pod peste pârâul Dorbav, va traversa zona Triaj, iar peste liniile de cale ferată ale Depoului CFR va fi amenajat un pasaj suprateran. „Primul tronson se va intersecta cu cel de al doilea pe DN 11, printr-un pasaj suprateran, peste actualul sens giratoriu. Acest lucru este necesar deoarece avem calea ferată care trebuie intersectată. Vor fi amenajate bretele spre toate direcţiile de mers. Şi din cauză că pe acest traseu sunt foarte multe parcele de teren care nu au cale de acces, s-au prevăzut în proiect drumuri colectoare, paralele cu acest tronson”, ne-a explicat Liliana Horga. Acest tronson va avea o lungime de 7,2 km.

Tronsonul II va fi dublat
Dublarea celui de al doilea tronson la patru benzi va fi realizată, cel mai probabil, începând cu jumătatea acestui an. Acest tronson are şase kilometri, două poduri peste Durbav şi Timişul de Jos, precum şi un pasaj peste calea ferată, în apropiere de DN 13. Lungimea acestui tronson este de 6 km.

Tronsonul III se termină cu o parcare pentru tiruri
Cel de al doilea tronson va avea o lungime de 6,3 km pleacă cu un pasaj peste actuala giraţie de pe DN 13. Pasajul va avea şi bretelele necesare pentru a asigura legătura cu toate direcţiile. Tronsonul se va intersecta cu str. Plugarilor prin amenajarea unui sens giratoriu, apoi cu str. Lânii. În acest caz va fi amenajat un pod peste ocolitoare, deoarece este mai ieftin un pod cu câte o bandă pe sens, decât unul cu două benzi pe sens. Următoarea intersecţie va fi cu drumul spre Institutul Cartofului, unde va fi reluat tot un pod peste ocolitoare, iar la intersecţia cu calea ferată şi DN 1 spre Sibiu va fi amenajat un pasaj suprateran. Ocolitoarea va continua înspre DN 73, în zona străzii Ion Clopoţel. În acest capăt al ocolitoarei vor fi amenajate două sensuri giratorii, care vor facilita accesele către Codlea, Braşov şi Piteşti. În capătul ocolitoarei va fi amenajată o platformă de acces care va fi deservită numai de traficul greu, o parcare pentru tiruri şi acolo se va face şi controlul ARR şi vor fi cântărite tirurile şi camioanele. Pe cel de al treilea tronson de ocolitoare nu sunt prevăzute drumuri colectoare, deoarece proprietăţile din zonă au acces din străzile existente deja.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s