brasov / parcul central / piata sfatului / Primarie

BICICLETE

Biciclete
Tampa
Brasov
Centru biciclete in Piata Sfatului
Biciclete
Centru biciclete in Piata Sfatului

S-a umplut Brasovul de biciclete, unele galbene,unele negre,asumat sau nu sunt culorile lui F.C.Brasov.Nu cred ca si-au dorit,dar le-a iesit. Sa revin ideea e simpla, aceste biclete se pot „lua in custodie”,ca nu pot sa spun inchiria , ca nu asta se intimpla.Practic te duci in parc linga Primarie sau in Piata Sfatului linga Casa Sfatului, si gasesti aceste biciclete,puse in rastel, daca esti posesorul unui act de identitate,in perioada de valabilitate, primesti o bicicleta pe o perioada de 2 ore sa te plimbi ,fara sa platesti nimic,am inteles ca daca dupa 2 ore revii si vrei sa continui nu e nici o problema,doar ca la sfarsitul celor doua ore, sa bifezi trecerea pe la standuri si continui.Mai stiu ca un prieten s-a dus cu copii si le-a luat si lor biciclete desi copii nu aveau 14 ani. E OK. Ce ma bucura,e faptul ca miscarea asta cu bicicletele prin Centrul istoric mi se pare normala, e un mod in care poti sa acoperi suprafete mai mari, sa vezi mai mult,si basca sa faci si miscare .E o masura educativa, de agrement si care ne aduce mai aproape de Germania,Olanda,Franta.Insa dau o bila neagra autoritatilor locale , care au facut niste glume de piste de biciclete,au construit in unele locuri niste borduri care nu te ajuta sa urci sau sa cobori cu o bicicleta,ce sa mai vorbim de un carucior al unei persoane cu handicap.Astia suntem,pasi mici si cazniti,avem conducatori cu jumatati de viziuni, fara convingeri ,fara putere de analiza si sinteza.Adica ideea e buna,o aplaud sincer, atit doar ca nu vreau sa faca „victime”, si aici nu vorbesc de pantaloni zdrentuiti de vreun lant rebel.Vorbesc de lipsa unor spatii amenajate, de trotuare ingustate drastic pentru a face loc Parcarilor, si n-am folosit din greseala litera mare.Si acum sa vorbesc si despre efecte perverse.Sunt sofer si va spun ca trebuie sa fii de 3 ori mai atent prin centrul vechi, sa nu te trezesti cu un entuziast iesit fara sa se asigure de pe vreo straduta,dar asta nu e nimic fata de senzatia pe care o ai dupa ce ai sarit cu amindoua picioarele pe frina incercind, si de data asta reusind sa opresti masina cind un tinar adolescent iese aprope sinucigas in fata masinii , el ride fericit de juri ca e drogat,si daca mai e insotit de inca unul ca el si are remarci de genu:”Ai vazut fratioare?Ce s-a speriat fraieru.Pai nici daca vroia nu m-atingea”. Pai sa nu te dai jos la el si sa-i dai un picior in cur sa isi scoata chilotii din cur cu cezariana si asta dupa 2 ore de operatie.Nu sunt un om violent, dar jur ca asta imi vine sa fac in momente ca cel pe care vi l-am descris,si poate ca uitam ,daca se intimpla numai o data, Din pacate n-a fost un singur episod,din fericire nu s-a intimplat nimic, ma simt ca in bancul cu politaiul care are pe noptiera un pahar plin cu apa si un pahar gol,asta in eventualitea daca „nu ii e sete”.Faptele ramin,comportamentul se „cronicizeaza”si din pacate ramine o problema de timp pina se va intimpla o tragedie. Mai exista o categorie pe care as vrea sa o mentionez,cea a mamicilor care isi inchipuie ca daca circula in paralel cu copilul il protejeaza. Trecind peste faptul ca Regulamentul de Circulatie pe drumurile publice interzice pe buna dreptate un asemenea comportament, pot admite ca nu toata lumea are carnet de conducere si nu as vrea sa se simta vreun politician „dement” sa ceara „carnet de bicicleta”, dar e o chestiune de logica elementara,ocupi mai mult loc pe banda si obligi soferul sa se apropie de axul drumului, dar riscul ca masina sa te acroseze e mult mai mare, si lucrul cel mai important, in cadere il vei antrena si pe copil, si uite ce destept ai fost,ai dat jos doi dintr-o lovitura.Poate ca grija s-ar manifesta printr-un comportament preventiv,adika sa te asiguri o data si inca odata ca „juniorul”sau „junioara” stapineste bicicleta din dotare(antrenamentul se face supravegheat si departe de drumul public), are echipament de protectie si cel mai important i s-a explicat si in dunga care sunt regulile de circulatie pe care el trebuie sa le respecte „cu sfintenie”, daca mi se permite formularea. Alte abordari nu cred ca fac altceva decit sa ii puna in pericol si poate sa bage vreun om nevinovat in puscarie pentru ca i-au lovit pe drumul public.Nu stiu daca am adus toate argumentele pro si contra,poate si sigur sunt si altele, eu sigur m-am dat cu bicicletele astea si mai vreau sa ma mai dau , dar visez sincer un Centru vechi fara masini doar cu biciclete, si bulevarde largi fara biciclete sau cu piste amenajate special. Vise nu?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s